Terjemahan Perasaan..

Dikala ini, disaat ini tiada ungkapan yang boleh menerjemahkan perasaan aku kepadanya.. Aku akui ia bertambah kuat dari sehari kesehari.. Tidak pernah terleka dan tidak pernah terkurang.. Amat sukar untuk aku luahkan melalui kata-kata tetapi aku ingin berkongsi perasaan ini.. Tiada lagi penjelasan setakat ini, biarlah aku lalui bersama ketabahan yang aku bina sendiri.. Ingin sekali lagi aku tekankan disini, Hanya Dia..

Nature_Bench_in_the_park_041141_


Kucintainya kerana cara dia,
Sungguh berbeza dari yang telahku jumpa,
Renungan dia tulus merasuk jiwa,
Hingga terasa terus ke hati.

Kucintainya kerana kesungguhannya,
Bukannya kata-kata semata-mata,
Perwatakannya mengatakan segalanya,
Buatku percaya kan janjinya.

Kuakui aku menggilainya,
Kuakui aku menyintainya,
Kisahku kisah dia,
Cerita yang sama,
Setiap detik hanya… Dia.

Kuakui aku mengaguminya,
Kuakui aku menyayanginya,
Sungguhnya kuakui kuperlukan dia,
Segalanya kuserah,
Kepada dia.

Cintai dia bersama mimpi-mimpinya,
Cintai dia juga segala caranya,
Cintai dia bersama keanehannya,
Cintai dia hanya dia.

22042015@2352..

Firdaus Mohd Azman

2 thoughts on “Terjemahan Perasaan..

Leave a comment