Maut Di Depan Mata.. Hampir..

salam n greetings to all..

tajuk yg sgt mengejutkan.. ya.. mmg mengejutkan.. kerana aku sendiri yg mengalami situasi itu sebentar tadi.. tetapi dgn kuasa Allah, aku selamat..

hari ni aku tidak ke pejabat.. aku ke air asia academy utk mencube nasib  menggapai sesuatu yg menjadi impian aku.. keadaan seperti selalu.. walaupun ianya bukan walk in tetapi candidates sgt ramai.. dan seperti yg sebelumnye, aku kecundang.. ape bole buat.. mungkin belum rezki aku ataupn mybe bukan rezki aku.. dgn hati yg sedih aku pulang kerumah.. sedih ye.. mmg sedih.. tp aku x la tekanan yg teramat sgt smpi demam2 akibat direject oleh MAS tempoh hari.. huh~ sedih beb.. sbb kali ni mmg aku meletak harapan yg tggi.. aku struggle kot.. mcm2 aku buat.. 2 mggu straight aku diet.. pg workout.. makan ubat itu.. telan ubat ini.. semate2 utk mengejar cite2.. kabel?? bukan x de kabel.. tp ape yg kwn aku ckp kabel yg agak besar tu busy.. ntah la.. ye ke x aku x tau.. mybe next time aku try lg.. aku x kn pernah jemu utk ini..  mcm2 bnde bermain dihati.. sedih, sakit hati, terkilan….. haih!!

ok, berbalik kepada cerite yg menggemparkan.. aku memandu pulang kerumah dgn seribu satu rase dihati.. kebetulan sepanjang perjalanan aku dr LCCT ke rumah adalah sekejap hujan sekejap panas.. fenomena cuaca di negara kite tika ini.. seperti biase juge aku memecut kenderaan aku meninggalkan kenderaan yg lain dibelakang.. bukan nk ckp yg aku ni terror memandu tp mmg aku x bole nk sabar dgn sikap pemandu itu sendiri.. dr aku bertambah sakit hati baik aku cepat smpi rumah.. (ya Allah, aku teringat kejadian td.. ngeri.. meremang bulu rome aku.. traumaaa..) ok, sambung balik.. setibenye aku di lebuhraya NKVE berhampiran suria damansara, tbe2 aku seperti hilang kawalan disebabkan air hujan yg memenuhi jalanan.. aku break emergency.. cermin hadapan ku penuh dgn air dan aku x nmpk ape2 dihadapan.. tetapi Alhamdulillah sbb xde kete didepan aku.. fuhh~ aku bersyukur kerana selamat.. selepas itu aku singgah ke KFC drive thru utk membeli egg  tart yg marvelous.. walaupn dade berdebar2.. kelaparan tetap mengatasi segalenye.. aku meneruskan pemanduan menuju ke rumah.. aku pasang cd kuat2.. aku makan egg tart dgn lahap.. aku lapar.. aku sakit hati.. aku terkilan.. cuaca masih lagi tidak menentu dan kenderaan berat semakin banyak.. selepas bukit lanjan jalan kembali lengang.. aku memecut kembali kenderaan.. aku melepasi exit sg buloh, hospital sg buloh, rawang selatan, rawang dan r&r rawang dgn selamat.. x lame selepas kau melepasi r&r rawang, aku dpt merasakan yg keadaan jalan agak licin.. aku memperlahankan kenderaan tetapi masih lagi dlm keadaan laju.. x lame lpas itu aku nmpk ade kenderaan terbabas di belah kiri aku.. aku memperlahankan lagi kenderaan.. dlm fikiran ku mungkin kerete tu baru je terbabas.. elok je aku menoleh kedepan aku nmpak satu CRV terbabas di lane aku.. di ulangi LANE AKU.. iaitu lane plg kanan.. pemandu CRV tu berada diluar.. aku terkejut.. aku kaget.. aku terpane.. aku terkesima.. CRV tu depan aku!! dengan sekuat tenage aku tekan break.. kerete aku gagal berhenti kerana jalan licin.. kali ni aku betu2 hilang kawalan.. nasib baik aku ingat Allah time tu.. aku trus menjerit Astaghafirullah Al Azim, Masyaallah.. hati aku menyatakan aku akan langgar CRV tu n akan ade kerete lain langgar kerete aku dr belakang.. Nauzubillahiminzalik.. tapi, dgn kuase Allah, tinggal bberape kaki jarak kerete aku dgn CRV tu ttbe aku merasekan kerete aku seperti ditolak ke lane tengah dan baru aku perasan kerete yg berada dilane tgh itu seperti melajukan kenderaannye.. Maha suci Allah.. setelah aku ‘ditolak’ ke lane tengah aku dpt mengawal steering dan kerete aku kembali.. debaran dihati Allah je yg tahu.. mmg mencemaskan.. aku rse jantung aku dh berada di hujung lidah.. darah aku mmg dipam hebat oleh jantung.. aku rse mcm mendapat nyawa semula.. ya, aku rase seperti aku mendapat nyawa semula selepas aku merasakan yg nyawe aku ntah kmane.. kebesaran Allah.. kalau x mmg aku dh langgar CRV tu.. mmg aku x tau ape yg akan jd lg.. ngeri.. mmg ngeri.. xpernah aku alami situasi mcm ni.. pertame kali dlm sejarah.. Alhamdulillah, aku selamat dr malapetaka itu.. aku rase korg mmg sedia mklum hway sekitar situ mmg x pernah putus dr kemalangan.. kereta terbalik.. lori itu terbalik.. lori ini terbalik.. putus kaki.. terburai perut.. mmg dkt ctu la tpt kejadian.. hway menghale ke bukit beruntung selepas r&r rawang.. ngeri rase ble tetibe teringat kejadian sebelum ni.. syukur sgt2 sbb aku selamat.. mintak dijauhkan segale perkare buruk.. smpi sekarang aku masih lagi terbayang2 kejadian itu.. trauma.. fobia..

– ptg td, selepas beberape jam kejadian itu berlaku.. aku kembali melalui kawasan itu kerane terpakse menghantar adik aku ke sekolahnye di sg buloh.. pejam celik mate aku terkenangkan kejadian tadi.. –

syukur Alhamdulillah,

thanks pain,

thanks everything..

touch-down@FIFY_muszsyuk..

Leave a comment